Четвер, 19.09.2019, 00:57
Вітаю Вас Гість | RSS

Мелітопольський ліцей-інтернат

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сторінка психолога

Сторінка психолога

Психолог школи 
 
Гора Наталя Володимирівна
 

Адаптація дітей до навчання в школі-інтернаті.

Не секрет, що дитячий колектив школи – інтернату має ряд особливостей. Діти тут не лише вчаться, але і живуть цілодобово. Тому вони повинні володіти умінням пристосовуватися до умов соціального середовища: 

 

  • налагоджувати контакт з іншими дітьми; 
  • вибудовувати стосунки з педагогами і вихователями; 
  • бути товариськими  – тобто володіти уміннями, що дозволяють встановлювати міжособистісних стосунки з однолітками і педагогами.            

 

 У школі – інтернаті, де в одному колективі представлені всі вікові категорії, адаптуватися дитині необхідно не лише до відносно стабільному дорослому світу, але і до проміжного співтовариства, представленого молодшими і старшими школярами.  Здатність адаптації в соціумі і ефективної дії в нім залежать від темпераменту, комунікативних схильностей, зовнішності підлітка.  Деякі з цих особливостей можна розвивати, сприяючи побудові конструктивних стосунків з оточуючим світом: 

 

  • уміння правильно оцінювати свої дії і дії членів соціуму,
  • користуватися простими критеріями самооцінки,
  • стійкою учбовою і життєвою мотивацією,
  • низький рівень шкільної тривожності. 

 

Важливим показником задовільного перебування дитяти в школі – інтернаті є його емоційний стан, адже воно тісно пов'язане з успішною навчальною діяльністю, впливає на засвоєння прийнятих норм поведінки, на успішність соціальних контактів і формує внутрішню позицію вихованців

 

Як допомогти дитини адаптуватися до навчання  в школі-інтернаті?

Гармонійний розвиток дитині багато в чому залежить від грамотної організації процесу адаптації до учбового закладу. Вступ до школи є серйозною подією в житті кожного дитяти. Урочиста лінійка, красиві квіти, ранець за спиною, приваблива посмішка вчительки – все це наповнює дитяче серце радістю і щастям. З приходом в школу діти стають дорослішими, самостійніше, в їх житті з'являється багато нових людей і цікавих вражень. Це стосується абсолютно всіх дітей, навіть тих, хто в силу певних обставин, змушений навчатися в школі-інтернаті. Діти швидко відчувають певні зміни звичного устрою їхнього життя, які можуть спричинити за собою образу і розчарування. Найперше неприємне переживання, з яким належить зіткнутися дитині, що прийшла в школу-інтернат - це розлука з мамою та іншими значущими дорослими. Поруч з ними, звичайно ж, знаходяться дбайливі вчителі та вихователі, готові в будь-який момент допомогти і підтримати, однак, формування у хлопців готовності приймати пропоновану підтримку, вимагає певної кількості часу. Крім усього іншого, школа-інтернат дотримується чіткого розпорядку дня, що незвично для новоспечених вихованців - школярів. Тут хотілося б зупинитися на декількох рекомендаціях, за допомогою яких можна сформувати і зберегти навчальну мотивацію і полегшити період адаптації до школи - інтернату.                                                                                                                                             

 1.Несмотря на те, що навчання в школі є важливим і відповідальним заняттям, в життєвому розкладі дитини має бути достатня кількість вільного часу. У цьому випадку у дитини завжди будуть сили для шкільних занять, що вимагають концентрації уваги і довільної регуляції діяльності.

2. Віра в успіх - рушійна сила розвитку особистості. Слід формувати і підтримувати віру в успіх в будь-якому виді діяльності вихованця школи-інтернату. Навіть якщо щось і правда не вийшло, важливо донести до дитини, що в цьому немає нічого страшного, що він все одно здатний і попереду ще багато завдань, які він обов’язково зробить добре.

3. Відкрите вираження почуттів - джерело здоров’я. Дитина протягом навчального тижня буде проживати в школі-інтернаті. Ця обставина може викликати не мало сліз, образи та розчарування. На якийсь час, дитині може здатися, що його більше не люблять, зрадили його, внаслідок чого він може плакати, злитися, сваритися, відмовлятися ходити на уроки. За дитиною є таке право на вираження всіх перерахованих вище почуттів. Виплакані сльози досить швидко звільнять місце радості і приємним враженням, а стримана образа ще довго буде заважати дитині вчитися і спілкуватися.

 

 
 
 
 
Форма входу

Пошук
Календар
«  Вересень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2019
Конструктор сайтів - uCoz